Thursday, March 31, 2011

A memorable post written in Year 2006

There is a notification in my email today saying that there is a comment for my friendster blog. The comment made me so curious as I have not update this friendster blog for years. So I visited this blog and I found out the comment is just an advertisement comment. Cheh, nothing special.... But, this gave me a chance to read back what I had written last time. This is a post written in Year 2006 during my Master Convocation. It was so nice to grab back the memories. At the end of the post, there is a short paragraph written in chinese which I think it is nice to share again here....

什么是精彩的人生?怎样才是精彩的人生?有个朋友那样问我。我的人生精彩吗?我想是吧。我不知怎样才算精彩。对我而言,一切事物都顺顺利利,间中有些小惊喜(是惊喜,不是惊吓哦,哈),那就是精彩吧。每天对着心爱的人,陪着彼此,聊聊天,计划着未来,那也是精彩吧。 偶尔一个人享受着一个人的平静,偶尔跟家人聚餐,偶尔跟朋友聚会,无论是大聚还是小聚,只要是开心,温馨的,都是精彩吧。我的人生不需要大起大落,平静也是一种福。

5 comments:

蓝蓝 said...

可以把friendster的post export过来这里^.^

很多时候都会这样想,精彩的人生不是别人替我们定义的,而是自己过着自己想要的,无论是好的、坏的,每一块都是珍贵的拼图,让我们的生命更完整。

csc said...

谢谢YZ。 我不懂怎么一次过export哦。。 只好放那个link在my favourite blog那里。
对,每个人有不一样的精彩定义,开心就好 ^_^

Frida said...

哈哈,对我来说,blog就像日记,不过不是天天记,
我只挑事情来记。
精彩人生,我想,我的人生也算蛮精彩的,哈哈哈

csc said...

haha frida, your world is so colourful now, waiting for the wedding ceremony is wonderful ^^
ya, i will try my best to record any memorable thing but sometimes lazy.... so... hahahah

Anonymous said...

keep posting like this it’s really very good idea, you are awesome!

paxil

Post a Comment